«ΕΞΙΣΩΝΟΥΝ προς τα κάτω τη δημόσια εκπαίδευση»

Με αφορμή τις πρόσφατες εξαγγελίες του υπουργού Παιδείας που υποβαθμίζουν το ολοήμερο σχολείο, αλλά και την «ιδεοληπτική τάση της κυβέρνησης να προβαίνει διαρκώς σε κινήσεις που οδηγούν τη δημόσια εκπαίδευση σε εξισωτισμό προς τα κάτω», ο βουλευτής Χίου Νότης Μηταράκης μαζί με 34 συναδέλφους του της ΝΔ κατέθεσαν κοινή ερώτηση:
Συγκεκριμένα, μεταξύ άλλων αναφέρουν:
Οι μαθητές έχουν σήμερα την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή με την πληροφορική, τη θεατρική αγωγή, τη μουσική, τις ξένες γλώσσες, αλλά και να συμμετάσχουν σε βιωματικές δράσεις, κατά τη διάρκεια της ευέλικτης ζώνης, μέσα στο διευρυμένο ωράριο του σχολείου (2-4 μ.μ.), και το κυριότερο, χωρίς επιπλέον κόστος για την οικογένεια. Παράλληλα, η πρωινή ζώνη (7-8 π.μ.) διασφαλίζει την απαιτούμενη ευελιξία σε εργαζόμενους γονείς με πρωινό ωράριο.
Σύμφωνα με πρόσφατα δημοσιεύματα, η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας σχεδιάζει να περιορίσει τις δραστηριότητες και τις ώρες διδασκαλίας συγκεκριμένων μαθημάτων της απογευματινής ζώνης (2-4 μ.μ.), ενώ καταργεί και την πρωινή ζώνη (7-8 π.μ.), υποβαθμίζοντας έτσι το ολοήμερο σχολείο Ενιαίου Αναμορφωμένου Εκπαιδευτικού Προγράμματος (ΕΑΕΠ) από την επόμενη σχολική χρονιά.
Μετά την κατάργηση των Πρότυπων Σχολείων, την υποβάθμιση των Πειραματικών Σχολείων, του Ψηφιακού Σχολείου και τώρα του Ολοήμερου Σχολείου ΕΑΕΠ – το νέο δημόσιο δημοτικό σχολείο «ενιαίου τύπου» που οραματίζεται η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας φέρει πλέον μόνιμα τα χαρακτηριστικά του «εξισωτισμού προς τα κάτω», εις βάρος της μέσης οικογένειας εργαζομένων.
Κατόπιν των ανωτέρω, ερωτάται ο κ. Υπουργός:
1.Δεδομένης της συνεχιζόμενης οικονομικής κρίσης και της δυσκολίας των γονέων να προσφέρουν στα παιδιά τους εξωσχολικές δραστηριότητες που στοχεύουν στην ολόπλευρη και διαθεματική ανάπτυξή τους, πώς σκοπεύετε να αντιμετωπίσετε το κενό που θα δημιουργηθεί με την υποβάθμιση του Ολοήμερου Σχολείου ΕΑΕΠ (ιδίως μέσω της κατάργησης δραστηριοτήτων και ωρών διδασκαλίας στην ευέλικτη απογευματινή ζώνη, αλλά και μέσω της κατάργησης της πρωινής ζώνης);
2.Ποια είναι η εξοικονόμηση θέσεων εκπαιδευτικών και λοιπών πόρων που προσδοκάτε να πετύχετε με την υλοποίηση των σχεδιαζόμενων αυτών μέτρων;
3.Διερευνήσατε εναλλακτικές δυνατότητες για την κάλυψη των αναγκαίων θέσεων εκπαιδευτικών, τη διασφάλιση των σχετικών πιστώσεων και τη χρηματοδότηση του Ολοήμερου Σχολείου ΕΑΕΠ εν γένει (π.χ. έγκαιρη ένταξη σε κοινοτικά χρηματοδοτικά προγράμματα, μετακινήσεις, άλλη περιστολή δαπανών κ.λπ.); Αν ναι:
(α) ποιες εναλλακτικές δυνατότητες διερευνήσατε;
(β) πως προτεραιοποιήσατε τα σχεδιαζόμενα αυτά μέτρα σε σχέση με άλλες λύσεις;
(γ) γιατί δεν προτεραιοποιήθηκαν οι προσλήψεις εκπαιδευτικών για τη διασφάλιση της συνέχειας και της εύρυθμης λειτουργίας των Ολοήμερων Σχολείων ΕΑΕΠ σε σχέση με τις λοιπές προσλήψεις στις οποίες προέβη η κυβέρνηση για το 2015 (από τις τουλάχιστον 11.000 διαθέσιμες θέσεις βάσει μνημονιακών υποχρεώσεων);